Auuuuuuuuurosa! Ez fájt! - Női sör! "Wow, szeretünk barbi!"

  • 2017.07.24.
  • 1

Tavaly, a Sör mi több szervezett egy fotókiállítást, amely képein női kezek és különböző fajtájú sörök - a stouttól a lágerig - voltak a számukra megfelelő poharakban. Sokan ellene voltak ennek a kiállításnak, és avval érveltek, hogy nem szabad megkülönböztetni a "női sört". Pedig itt csak egyszerűen arról volt szó, hogy a tartalmat - egy jó sört - és a formát - a sörfajtának megfelelő kecses vonalú pohárból és nem bumfordi korsóból - próbálta egy női sörfogyasztó számára is jobban összhangba hozni.

Hiszen egy németországi fogyasztói körkérdés alapján még mindig a legtöbb nő a lágersört választja, majd a búzasört, és csak a harmadik helyen szerepelnek a - nőiesnek gondolt - sörmixek, a szénsavas üdítővel izesített sörök. Tehát - persze figyelembe véve, hogy a nőknek finomabb az íz-érzékelése, érzékenyebbek a markánsabb keserű ízekre, szélsőséges alkoholtartalomra - a nők tudatos fogyasztóként egyre pontosabban tudják, hogy melyik minőségi sör jön be nekik a leginkább, és ha bemutatjuk nekik a különböző sörfajtákat, megtalálják a nekik legjobban kedves sört, nem kell nekik hozzá feltétlen bugyirózsaszín csomagolás. Erről és a sör női fogyasztók körében való népszerűsítésének fortélyairól ír könyvében Ginger Johnson, aki a Woman Enjoying Beer oldalon is népszerűsíti elméletét ezzel kapcsolatban.

De vannak más utak is. Ahogy Johnson írja, a "pinkifying"-iránya, ami egy bizonyos női fogyasztói rétegnek biztosan bejön. A bunkóvonalú macsós sörreklámok után itt a másik véglet. Rózsaszín sör, fehér rózsákkal, pezsgőspohárban, (a háttérben meg halkan, andalítóan szól egy André Rieu-keringő...) Boáááá! Megszületett az Aurosa, ami

vegyíti egy nő erejét és egy fiatal lány érzékenységével. A nõi esszenciában jelen lévõ két kontrasztos temperamentumot az elegáns design, mégis az erõs, markáns ízlés jellemzi. A cseh kastély Rychvald-ben született sört kifinomultságra és eleganciára szánták ... Aurosa azért született, hogy bizonyítsa, hogy a nők bárhová sikeresek anélkül, hogy alkalmazkodnának, és fel kellene áldozniuk természetes nőiességüket. A nőket a söriparban figyelmen kívül hagyják, de az elhatározás és a magabiztosság miatt az Aurosa újraalkotja a sör élvezetéhez való viszonyunka...


A Martina Smirova által megálmodott rózsaszín márványmintás üvegben egy 11-es Balling fokú szűretlen Vienna Lager lapul. Bocsánat, de kacagnom kell. A Dreher Antal-féle sör pont ezt a rózsás, tipegőtopános dizájnt komálja? Hát megnézném annak a görkorisszindinek az arcát, aki az elegáns pezsgőspohárba töltött bécsi lágerből kiérzi a határozott komló mögül az "unikális ízt, a könnyű karamelles felhanggal".
De sebaj, ne legyünk kirekesztők, reméljük a vajnatimikék fánkozójában és más elit helyeken hamarosan megjelenik az Aurosa. Szerintem Kővári Csakajósör Gergő barátunk hanyatt-homlok rohant, hogy rendeljen egy raklappal a hazai sörgeekek igényeit kielégíteni. De a webshopban is rendelhet bárki, potom 10-35 EUR-ért...
Rermélem, hogy a valóban a gasztronómiára odafigyelő és igényes női fogyasztók meg inkább egy illatos American Pale Ale-t, egy könnyed Session IPA-t, vagy egy belga Blonde Ale-t választanak, de ugyanolyan jóízűen kortyolnak el egy jól komlózott lágert vagy egy frissítő witbiert a nyári melegben, mint bármelyik férfitársuk, és nem a rózaszín palacknál, hanem e minőségi beltartalomnál kezdődik számukra az igényesség. Ámen!
(Képek az Aurosa oldaláról)